Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

God fortsättning!!

Av Katrin Karlsson - 4 januari 2014 07:42

Hoppas ni alla haft några underbara helger bakom er. Nu ska vi börja ett nytt år med nya tag. Själv är jag såååå glad att julen är över, då jag inte är någon stor älskare av denna helg. Att jag inte tycker om julen vet jag inte riktigt vad det beror på, men jag har mina misstankar över att det beror på all stress. Jag själv har svårt att hantera stress, så det är väl en självbevarelsedrift, kam man tänka :)


En tomte kan man ha utan att bli att stressad


  

Jag tillbringade min jul tillsammans med mamma, sambo Patrick, sonen Alexander och en väninna. Vi åt en god julmiddag, sen var det dax för lilla mig att åka till jobbet, för jobbade gjorde jag hela julhelgen.


Här tillbringade jag nätterna under julhelgen.


   

 Nyårshelgen var jag ledig

Hundvakt åt Bettan Nordahl´s grabbar Dante och ryssen Ivan, och blev botad från att vilja ha mer än två dallisar åt gången :-) Det kräver sin man/kvinna


  

Ett gott vin blev det tillsammans med goda vänner, bl.a min älskade tålmodiga sambo Patrick


Nyårsnatten slutade  dock inte så jättebra då Alexander gick och snubblade i en trappa och bröt foten :(  stackarn, han som skulle hjälpa mormor inför hennes flytt till ny lägenhet.

En man med gipsad fot och riktigt förbannad!!

   

Nu blommar hyasinterna, lite sent men fina ändå.

    
Ha nu en finfin start på nya året och fortsättningsvis också. Jag ska försöka gnälla mindre och vara mer positiv och kreativ i mitt arbete, mitt politiska engagemang och min tro. Dock vill jag citera vad Mia Skäringer säger "våga bryta fasaden, sluta låtsas och bara vara sig själv ibland, för lyckofasaden tar död på oss! Så, ska vi sluta och jämföra oss så mycket med varandra och vara oss själva en stund innan vi dör?"  Hon är så klok och skön den där Mia, jag skulle gärna vilja ha mycket av hennes insikt, men det får jag jobba på (inte kopiera) utan vara mig själv, inte alltid tro att jag inte duger/räcker till. Jag har många vänner, men inte så många nära och kära vänner, men de nära jag har är guld värda!! Alla ni andra är säker goa och sköna människor, men inte mina nära vänner. För att man ska bli riktigt nära och pålitliga vänner, krävs att man vårdar det från båda sidor och att man finns där i ALLA lägen.
Ta hand om varandra och va inte för självupptagna så att ni glömmer att känna empati och medmänsklighet. Skänk gärna en slant till Unicef och bli världsföräldtrar, alldeles för många barn dör varje dag av sjukdomar som kan förebyggas. Vi kan hjälpa med till exempel vaccin mot dödliga sjukdomar, hälsovård, rent vatten, toaletter, vätskeersättning, näringstillskott och myggnät som skyddar mot malaria
Håll om och krama varann lite oftare     så blir världen en bättre plats!!

2014 Här kommer vi!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin Karlsson - 24 januari 2014 00:17

Kom hem kl 8:30 från bruket och kände mig slut . Rastade mina två älsklingar och sen blev det sängen. Vaknade dock av att mobilen ringde, det var mäklaren som ringde och sa att hon har en köpare till mammas lägenhet.Känns skönt! !!firade med kaffe n...

Av Katrin Karlsson - 23 januari 2014 03:04

Kl är 02:30 och vi har startat upp blekeriet, för att om några timmar göra ett kontrollerat långstopp p.g.a. pannhaveriet. Lite trött, men vi håller varandra vakna jag och Inga-Lena. Skulle varit ledig idag (har jag ju berättat förut) men vad gör m...

Av Katrin Karlsson - 22 januari 2014 02:47

Ännu en dag som känns som om det är sista dagen av mitt liv. Sover dåligt efter mitt nattskift, ca endast 3 timmars sömn, och då vaknar jag av ångest, kramp och domningar i både händer och armar flera gånger under de 3 timmarna. När jag sen försöker ...

Av Katrin Karlsson - 15 januari 2014 00:59


CSI på tv, soffan är som en magnet, svår att slita sig från. Var dock tvungen att kvällsrasta vovvarna för en liten stund sedan. Gick och retade upp mig på små saker som att folk svinar ner i soprum, "lånar" sopen i trapphuset, tycker det är ok att t...

Av Katrin Karlsson - 12 januari 2014 23:11

Var inte speciellt upplagd för några äventyr idag, eftersom jag bara fått 4 timmars sömn i natt, men efter övertalning från Patrick så drog vi i alla fall iväg. Inom 4 timmar hade jag varit och solat på en ö i Vänern, badat i en varm källa på Isla...

Ovido - Quiz & Flashcards