Alla inlägg under februari 2013

Av Katrin Karlsson - 26 februari 2013 15:20

Vi har över 400 000 arbetslösa människor, skolresultaten sjunker för sjätte året i rad och vi ser hur välfärden spricker. Möten får ställas in i riksdagen för att de inte kommer några nya förslag, och vad gör regeringen då? Jo, de samlas i Maramö för att prata taktik om hur de ska vinna valet och grillar korv!!! Som sagt, detta medan människor lider av arbetslöshet, utförsäkringar, dålig vård av våra gamla, apotek och vårdcentraler läggs ner i småsamhällen och landsbyggden(valfrihet?)Vore det inte bättre att de pratade om hur de ska lösa arbetslöshet, dålig åldringsvård, de handikappades situation, de utförsäkrade..mm.mm. JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!

Av Katrin Karlsson - 13 februari 2013 01:37

Vet inte vart jag ska börja!! Har kämpat för min hadikappade son i många år, gav upp och överlämnade till kuratorn på syncentralen. Jag tycker att jag varit en person med empati och kärlek hela mitt liv, men kanske varit lite för impulsiv ibland :-) Jag blev inte mobbad i skolan, men jag blev heller inte en i gänget p.g.a att jag alltid försvarade de som var mobbade eller åsidosatta, de svaga. Jag känner det som om detta följer mig fortfarande. Jag känner ingen stor gemenskap med någon, mer än mina nära och kära, fast jag ibland skulle vilja. Jag får äta upp att jag alltid är ärlig och tar fight i disskusioner, det verkar som för att bli acceppterad både i sociala livet och på jobbet ska man va bli, prata tyst, hålla med, blinka med ögonen och se ut som om man inte har förstått ämnet!! Jag kan tyvärr inte ändra mig, och VILL inte ändra mig. Det kommer en fortsättning på detta i min blogg så småning om, det måste det göra. Känner att jag håller på att brista! Människor omkring mig, börjar följa politikerna och ekonomernas budskap alldeles för mycket! som är "Är du rik, framgångsrik, har ett bra jobb, har lätt för dig i skolan, så ta för dig, sparka på de som ligger. Är du fuktionshindrad, arbetslös, lite trög i skallen.....ja då ska du lägga dig ner, för då ska du skämmas och ta emot sparkarna, för du är värdelös.

När jag påpekade för en person att Lars Lerin muséet kostade lika mycket för Karlstads kommun, som det i budgeten togs bort för handikappade! fick jag till svar att, kommunen tjänar mer på Lars Lerins målningar, på handikappade förlorar de bara!!!!!!! Tack för det medborgare! då vet jag vad du tycker om min grabb!!

Ovido - Quiz & Flashcards