Alla inlägg under juli 2011

Av Katrin Karlsson - 30 juli 2011 14:35

Stackars lille Merlin trillade ut genom fönstret hos Alexander igår kväll och försvann. Vi var där och letade i förmiddags och satte upp lappar. Nu ringde Alexander och talade om att han hittat honom    Hurra!!! det är så hemskt om ett husdjur försvinner och man aldrig får veta vad som hände


  

Av Katrin Karlsson - 28 juli 2011 23:29

Har haft semester i snart 2 veckor och det har varit underbart!!! Det är inte många droppar vatten som kommit, jag har inte stressat, jag har varit med mina barn och barnbarn och jag har sjungit gospel i Dalhalla! kan det bli bättre? ja om jag slapp min förbannade värk! så jag kunde busa mer med barnbarnen. Ska ta mig i kragen och skriva mer här så småning om, men nu är man ute hela dagarna när vädret är så bra, så vi hörs när regnet kommer och kvällarna blir mörkare och mörkare. Jag älskar allt och alla just nu!!

Tjejligan!


 




Av Katrin Karlsson - 18 juli 2011 17:03

Äntligen är semestern här, tyvärr även regnet. Här har jag nu lagt in lite bilder som vi tagit de första dagarna.


Sista natten på jobbet innan semestern

  


 Ny pedikyr inför ledigheten
 

 Killen som håller kroppen i trim just hemkommen från gymet.

  

Semesterklädd för lunch på stan.

  

Det finns mycket fint att se i Karlstad, är en fin sommarstad.  


Johanna på väg till Hagfors med några kompisar.

    


Familjen tokig vinkar av


 Lunch på Antep
 

 

Undrar om Diva tror att Emma ska tappa glassen :-)   

 Extra prickar :-)


Någon tyckte att jag också skulle ha prick

 

Gitarr med ben 


Emma kramar pappa som åker till Skoghall tillsammans med Alex
 


Sommar! dessa kort behöver ingen förklaring, det är sånt man lever av på vintern
 
             



Av Katrin Karlsson - 14 juli 2011 19:48

Nu ÄR det skarpt läge för sista natten innan semester. Fixade till en blåbärspaj att fira med inatt på jobbet   ni anar inte va mycke blåbär det finns på våxnäs    Hoppas bara nu att det inte krånglar på nåra avdelningar, så vi blir tvugna att skänka den till förmiddagsskiftet, hujaligen onda tanke   

     Pajen färdig att inmundigas,

 vaniljsåsen fixar vi på jobbet   

 Vi hörs i morrn vänner!!!!

 

Av Katrin Karlsson - 13 juli 2011 19:35

Så börjar man närma sig en skön ledighet. Nu sitter jag här och ska snart dra iväg till näst sista nattskiftet före semestern. Har dokumenterat dagen lite med några bilder.


Provianterat åt Zelda



Vittvätten bärgad, nu kan vi skita ner lite handdukar igen  



Ett välbehövligt mellanmål :-) Nyttigt, va ä dä?

     


Svalkar an en pannkaka som vovvarna väntar på


  


 Kvällsmaten är färdig :-) hoppas det smakar Patrick när han kommer hem kl 22:30


   Nu tar jag en sista promenad för idag så prickarna får göra sina behov. I morgon eller i övermorgon ska jag dra en låååång berättelse om en kille som blev inskriven på arbetsförmedlingen.


         





Av Katrin Karlsson - 11 juli 2011 16:14

Idag när jag var ute och åkte med bilen fick jag se ryggen på en vältränad manlig cyklist, men va fan har karlar börjat med bikini bh nu!! såg ju det breda bandet på ryggen, eller är det en transvestit. Nu var det inget av delarna  naturligtvis, utan en av de här moderna motionärerna som måste ha all utrusting, som t. ex. pulsmätare för att kunna mäta om de verkligen gör allt efter instruktionsboken. Eller är det kanske att dom måste kolla att de lever mellan varven? tänk om pulsmätaren visar 0 helt plötsligt  då blir det körigt. Jag skall dock va ärlig och tala om att jag har också använt pulsmätare nån gång ibland, men det är för att jag måste hålla koll så jag inte spränger hjärtat, har lite svårt med att lugna ner mig när jag är ute och springer med hundarna, allt eller inget är min melodi. Dock har jag blivit lite bättre sista tiden, kärringen börjar väl tackla av kanske. Léon har ju blivit huggormsbiten för 4 dagar sedan också så han kan inte motionera på 14 dagar. Diva dock behöver ju sin motion, men det försöker jag få nån annan att göra för Léon blir ju så avendsjuk när jag går med henne och han inte får följa med, stackarn.

Av Katrin Karlsson - 10 juli 2011 18:02

När vi var ute med båten på sättersholmerna, kom Lèon på att han kunde livrädda matte bara det fans ett snöre bak i nacken   
 

Av Katrin Karlsson - 6 juli 2011 02:18

Ja, då har man kört in Madde till bussen som går till Stockholm och i morgon åker ho till Åsele, hej å hå, långt åt helvete upp i Sverige. Ska bli intressant och se hur många dagar det tar innan hon får Lappsjukan. Nu sitter jag här kl 2:30 och kan inte sova, och jag som ska upp till morgonen och har en massa saker att göra. Får väl trösta mig med att jag ska till Mörudden på räkfrossa i morgon kväll, jammijammi...ska bli gott. Nu får jag försöka sova en liten stund i alla fall. Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards