Alla inlägg under september 2012

Av Katrin Karlsson - 24 september 2012 22:15

En vecka av min 11 dagars ledighet har gått och när jag satte mig ner framför TV:n i dag, funderade jag över vart den tagit vägen . Jag tyckte inte att jag har gjort något, bara slappat.....men så började jag tänka efter........och jag har faktiskt gjort en del :) Måndag var det återhämtning efter nätter och ett röj på uteplatsen, en massa blommor och örter som som var lessna eller gått hädan. Nu saknar man hus där man kunnde förvara växter under vintern. Vet inte var jag ska förvara mina fina vita pelagonier, men det kanske vore fint med blommor i trapphusens höga fönster(är tillåtet med äkta blommor).

  Har fått tagit plats inomhus nu under natten, kan ju bli frost.


Tisdag, ja va gjorde jag då...minnet är bra men kort, som vi brukar säga:) var ut med hundarna på långpromenad på morgonen, som alltid förutom några små undantag, innan parafinbehandling av mina krumma fingrar, just de, träffade "hundkompisar" också, och då kan det gå tid, vi har mycket att snacka omPå eftermiddagen var jag till Salong Adam i Deje och klippte och slingade håret. Onsdag,tvättstugan och började städa, vilket drog med sig att jag möblerade om hela lägenheten, utom sovpodiet, som det inte går att göra något åt. Patrick var inte sen att hänga på när han kom hem. På kvällen hade jag träningsvärk i låren :D..Torsdag, promenad vid 8 med vovvarna, de var inte pigga att ta den långa promenaden redan då, men jag skulle till jobbet och göra u-skift, så de fick finna sig i detta. På jobbet gjorde jag dagens goda gärning genom att ta blodtrycket på en del kollegor, de slapp sitta på vårdcentralen och betala pengar för detta. Jag rekomenderar, om någon börjar få högt blodtryck, att köpa en egen blodtrycksapparat. Både praktiskt, billigare och mer rättvis mätning. Efter jobbet bar det iväg till centrum och 4sound där jag inhandlade en varsin ukulele till mig och Patrick. Följde Alexander till Tingvalla för att han skulle lära sig vägen till bågskyttehallen där de håller till nu i vinter. Drog hemåt och märkte att det gått i ett från 0700 till 2000 när jag kom hem. Anicka kom och vi tog en liten stund tillsammans med våra ukulele, fan va svårt!! trodde det skulle va enkelt med bara fyra strängar, men ack va jag bedrog mej. Både svårt med fyra strängar, smal hals, krokiga artrosfingrar och fastnade med fingrarna i strängarna!! men jag ger mig inte.....innan jag dör ska jag spela "When I´m cleaning widows" som George Formby.     Tror ni på detta..:D     Vi har kul i alla fall kan jag tala om, bara det gör att jag får ett längre liv att lära mig att spela ukulele på!!

Fredag drog det iväg till Lysekil och Kärr´s stugby. Har aldrig varit där förut, det var jätte fina stugor och den vi hade var även hundar välkommna i, dock var inte hundar speciellt välkommna i området då det stod klart och tydligt att hundar får inte vistas på stranden, hundar får INTE...... och INTE....gud va trött jag blir på¨Sverige och alla jävla förbud. Är det inte bättre att försöka komma åt dom som inte sköter sig, och det är förbanne mig inte bara hundägare som missköter sig. Här lite bilder från Kärr        

Väl hemma på söndag fick man ta tag i sina uppdrag i styrelsen för Kasernhöjden 13 som släpat efter och lite annat. Soffan känndes skön, den i Kärr var lite obekväm, inte riktigt den där slappasoffan.

I dag har jag varit och gjort fint på Bo´s grav. Det kanske är lite tidigt, men begonierna var inte så fina längre. Jag blev dock lite lessen när jag kom dit, någon har tagit bort en text i trä som jag hade där om min kärlek....... ja va säger man... jag blr bara väldigt lessen. Tack att ni inte tog hjärtat i alla fall......

  Vi älskar dig!






Av Katrin Karlsson - 6 september 2012 19:00

Ingen kör idag, trots att det var första dagen efter sommaren. Tids schemat blev spräckt med veterinärbesök och sofftransport, Patrick var bra trött när han kom hem kl 17:30, då han varit uppe sen kl 5, så jag följde med Alex i stället, därav att jag sitter vid bågskyttebanan istället för att vara på kör övning. Sitter i bilen och lyssnar på "den motvillige monarken" lagom lätt att lyssna på, känns bra, efter att jag lyssnat på " Kum" en bok som verkligen berörde mig mycket illa, jag mådde riktigt dåligt när jag läste den. Den handlar om bortrövandev av barn, barnprostutision och tortyr av barn. Usch, jag mår illa av att bara tänka på boken, man vet ju att sådant händer faktiskt i verkligheten.

Ovido - Quiz & Flashcards