Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Frustrerad över !

Av Katrin Karlsson - 13 februari 2013 01:37

Vet inte vart jag ska börja!! Har kämpat för min hadikappade son i många år, gav upp och överlämnade till kuratorn på syncentralen. Jag tycker att jag varit en person med empati och kärlek hela mitt liv, men kanske varit lite för impulsiv ibland :-) Jag blev inte mobbad i skolan, men jag blev heller inte en i gänget p.g.a att jag alltid försvarade de som var mobbade eller åsidosatta, de svaga. Jag känner det som om detta följer mig fortfarande. Jag känner ingen stor gemenskap med någon, mer än mina nära och kära, fast jag ibland skulle vilja. Jag får äta upp att jag alltid är ärlig och tar fight i disskusioner, det verkar som för att bli acceppterad både i sociala livet och på jobbet ska man va bli, prata tyst, hålla med, blinka med ögonen och se ut som om man inte har förstått ämnet!! Jag kan tyvärr inte ändra mig, och VILL inte ändra mig. Det kommer en fortsättning på detta i min blogg så småning om, det måste det göra. Känner att jag håller på att brista! Människor omkring mig, börjar följa politikerna och ekonomernas budskap alldeles för mycket! som är "Är du rik, framgångsrik, har ett bra jobb, har lätt för dig i skolan, så ta för dig, sparka på de som ligger. Är du fuktionshindrad, arbetslös, lite trög i skallen.....ja då ska du lägga dig ner, för då ska du skämmas och ta emot sparkarna, för du är värdelös.

När jag påpekade för en person att Lars Lerin muséet kostade lika mycket för Karlstads kommun, som det i budgeten togs bort för handikappade! fick jag till svar att, kommunen tjänar mer på Lars Lerins målningar, på handikappade förlorar de bara!!!!!!! Tack för det medborgare! då vet jag vad du tycker om min grabb!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin Karlsson - 24 januari 2014 00:17

Kom hem kl 8:30 från bruket och kände mig slut . Rastade mina två älsklingar och sen blev det sängen. Vaknade dock av att mobilen ringde, det var mäklaren som ringde och sa att hon har en köpare till mammas lägenhet.Känns skönt! !!firade med kaffe n...

Av Katrin Karlsson - 23 januari 2014 03:04

Kl är 02:30 och vi har startat upp blekeriet, för att om några timmar göra ett kontrollerat långstopp p.g.a. pannhaveriet. Lite trött, men vi håller varandra vakna jag och Inga-Lena. Skulle varit ledig idag (har jag ju berättat förut) men vad gör m...

Av Katrin Karlsson - 22 januari 2014 02:47

Ännu en dag som känns som om det är sista dagen av mitt liv. Sover dåligt efter mitt nattskift, ca endast 3 timmars sömn, och då vaknar jag av ångest, kramp och domningar i både händer och armar flera gånger under de 3 timmarna. När jag sen försöker ...

Av Katrin Karlsson - 15 januari 2014 00:59


CSI på tv, soffan är som en magnet, svår att slita sig från. Var dock tvungen att kvällsrasta vovvarna för en liten stund sedan. Gick och retade upp mig på små saker som att folk svinar ner i soprum, "lånar" sopen i trapphuset, tycker det är ok att t...

Av Katrin Karlsson - 12 januari 2014 23:11

Var inte speciellt upplagd för några äventyr idag, eftersom jag bara fått 4 timmars sömn i natt, men efter övertalning från Patrick så drog vi i alla fall iväg. Inom 4 timmar hade jag varit och solat på en ö i Vänern, badat i en varm källa på Isla...

Ovido - Quiz & Flashcards