Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Katrin Karlsson - 22 juni 2011 19:19

Nyduschad och sitter med ett glas 3 apor, passar mig bra, trots att det är vitt, men det röda tog slut i helgen, så man tager vad man haver  Min jobbarkompis och jag var ute på en lång härlig promenad i skogen här bredvid. Känns skönt att kunna ha sällskap ibland, man kan prata av sig lite. Jag har också en himla tur att ha jobbarkompisar som man nästan kan prata om allt om. I min ålder börjar man nämligen få en ganska tung ryggsäck. En del klarar sig dock genom livet utan större sorger och besvär, bara den normala sorgen när de gamla går bort, tyvärr har jag inte turen att tillhöra de människorna, mitt liv har varit kantat av en hel del sorger, inte minst de sista 7 åren, men detta är ett annat kapitel, kanske jag kommer att skriva om det längre fram. Nu ska jag försöka måla tånaglarna om kroppen tillåter(när jag var ung la jag benen på nacken...) får se om jag skriver mer i kväll, ska lägga in några kort i alla fall. Hej så länge!


Doftar underbart!

  

Mina två fyrbenta älsklingar fullkomligt älskar när vi går utanför alla stigar och vägar och måste bana oss väg, samtidigt som vi måste hålla koll på solen så vi går åt rätt håll   

Kossor som är nyfikna så in i baljan, känns som att man är långt ut på landet, men är bara 15 min gångväg in till centrum.  

 

Av Katrin Karlsson - 22 juni 2011 14:01

Vaknade redan vid 11:30, men va spelar det för roll, får ju sova inatt. Slappade i soffan till kl 12:00 då jag tyckte det var dax att väcka Patrick som fått sova inatt  (rätt så kul med smilis) vi satt och pratade en stund om ditt och datt tills han åkte till jobbet kl 13:30. Nu har jag precis pratat med en jobbarkompis och hon kommer hit, med en kasse som jag glömde på jobbet, så ska vi ta en promenad i skogen med mina prickiga vovvar. Ska bli kul att ha lite sällskap på promenaden för en gång skull, är ingen i familjen som hänger på mig när jag drar iväg, och andra sidan är det skönt att vara ensam också, det rensar tankarna. Nu byter jag till joggingkläder och hoppas på att det inte börjar regna.

Av Katrin Karlsson - 22 juni 2011 07:02

Natten är till ända och jag få gå och lägga mig  är trött! har varit ganska spänd sista veckan då värken håller på att göra mig tokig. Till detta då att man aldrig kan lita på tjejen i familjen, hon ringer stup i kvarten och har en ursäkt den ene dummare än den andra för att komma senare eller inte komma förrän nästa dag, struntar totalt i vad familjen gör eller planerar, allt hon gör är enbart för hennes behov, allt annat är ovesentligt. Så nu börjar jag tröttna på att ha ett Hotel åt henne. Det kanske är dax för henne att lämna boet, hon tycks ju inte vilja tillhöra familjen, hon trivs ju bättre i Deje, och det blir ju närmare Ransäter där hon ska studera. Jag kanske låter elak, men hon är 19 år om några dagar och då får hon faktiskt se till att börja bete sig som en 19 åring. Hon kan ju inte leka omkring som en 14 åring. Nä nu somnar jag snart tror jag.

 Godnatt alla människor, tänk på att idag är början på resten av ditt liv!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards