Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Pappa min älskade Pappa

Av Katrin Karlsson - 19 september 2011 21:58

Idag skulle min pappa ha blivit 76 år, tyvärr gick han bort några år för tidigt endast 74 år. Han var en människa med så himla mycket empati så jag tror att det tog död på han i förtid. Fysiskt så var det hans infektion som åt upp hans kropp, men om han inte hade tänkt så mycket på att göra bra för alla andra så kanske han hade haft lite ork kvar att säga emot sin läkare, när denna inte lyssnade en enda gång på han. Om pappa hade kommit till ortoped i tid, så är jag helt säker på att han i alla fall inte hade behövt ha sådana fruktansvärda fantomsmärtor i sitt ben, efter amputationen. Pappa gick och la om sin fot på Skoghalls vårdcentral länge, utan att någon reagerade på att den höll på att dö!!! Jag är bitter på mig själv, för jag hade kunnat ringa sjukvården och påtalat att nu var det dags för pappa att komma till ortoped, men i stället tjatade jag på pappa! Faaan va jag ångrar mig! Från februari 2010 och fram till pappas dödsdag 21 juni 2010, var jag med på, akuten, ortopeden, infektionen och lite till, och det är inte en solskenshistoria om sjukvården precis :-( detta är dock en annan historia som jag kommer att skriva om en annan dag).


Min älskade pappa 76 år i dag.


R.I.P


Nu vill jag hedra en man som gick bort för tidigt, anser jag, på grund av okunniga människor inom sjukvården, tyvärr!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin Karlsson - 24 januari 2014 00:17

Kom hem kl 8:30 från bruket och kände mig slut . Rastade mina två älsklingar och sen blev det sängen. Vaknade dock av att mobilen ringde, det var mäklaren som ringde och sa att hon har en köpare till mammas lägenhet.Känns skönt! !!firade med kaffe n...

Av Katrin Karlsson - 23 januari 2014 03:04

Kl är 02:30 och vi har startat upp blekeriet, för att om några timmar göra ett kontrollerat långstopp p.g.a. pannhaveriet. Lite trött, men vi håller varandra vakna jag och Inga-Lena. Skulle varit ledig idag (har jag ju berättat förut) men vad gör m...

Av Katrin Karlsson - 22 januari 2014 02:47

Ännu en dag som känns som om det är sista dagen av mitt liv. Sover dåligt efter mitt nattskift, ca endast 3 timmars sömn, och då vaknar jag av ångest, kramp och domningar i både händer och armar flera gånger under de 3 timmarna. När jag sen försöker ...

Av Katrin Karlsson - 15 januari 2014 00:59


CSI på tv, soffan är som en magnet, svår att slita sig från. Var dock tvungen att kvällsrasta vovvarna för en liten stund sedan. Gick och retade upp mig på små saker som att folk svinar ner i soprum, "lånar" sopen i trapphuset, tycker det är ok att t...

Av Katrin Karlsson - 12 januari 2014 23:11

Var inte speciellt upplagd för några äventyr idag, eftersom jag bara fått 4 timmars sömn i natt, men efter övertalning från Patrick så drog vi i alla fall iväg. Inom 4 timmar hade jag varit och solat på en ö i Vänern, badat i en varm källa på Isla...

Ovido - Quiz & Flashcards