Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Ännu en sommar är slut!

Av Katrin Karlsson - 15 september 2011 18:08

Jaha, var ute på en lång promenad i fömiddags och då kändes det på riktigt att det verkligen är höst i luften. Det var inget fel med detta, bara det får vara högt i tak och inte en massa gråa dagar med regn. Jag har inga problem med hösten, då har man ju fått en massa fina ljusa dagar att ladda upp på. Värre är det med våren innan det riktiga ljuset kommer, då kan jag hålla på att deppa ihop helt och hållet. Det har dock blivit bättre nu sedan vi flyttade till lägenhet, ingen prestationsångest över allt som ska göras i trädgård och på huset. Jag är glad idag också för jag har äntligen fått en tid vid ortopeden i Karlstad för min axel som inte vill bli bra. Har ju fått tjatat en hel del för att få denna tid, det gick fort först när min sjukgymnast skrev ett brev till min läkare, det är synd dock att om det är en skada i axeln efter mitt fall i april, så lär det ju inte bli lättare att reparera den när jag har fått gå i 5 månader. 

Här lägger jag nu in lite bilder på bl.a min rosa kråka, resa till Stockholm och några bilder från min promenad idag. Håll till godo    Ska försöka få till det och skriva lite oftare och mer varierat. Det kanske blir lättare nu när man ska krypa in i sitt lilla ide under vintern.


Min lilla Rosa

På väg till stora staden  

  

Har man inte de snygga ungdomsbenen kvar så får man väl kamoflera med roliga strumpor !   

Nattamat på Norrmalmstorg, club sandwich med kyckling till Patrick och skagenröra till mig...mumms!    Fin är den i lila ljus Globen    Här är det vi som är djuren i bur känns det, när Lemurerna tittar på oss.     

Sola  magen gillade dom skarpt.  
 

Patrick solade magen tillsammans med en lemur. 

 

Denna bilden skickade jag i ett MMS till Bettan(spindelfobi) fick svaret "FY Faaaaaaaaaaan va äckligt...    


En öl på centralen innan hemfärd. Tur att man drack en stor öl innan man åkte, tåget var 1 timma sen till Karlstad, och miljön var inte den bästa i vagnen, skulle tippa ca 26-27 grader varmt. Fy fan! jag kan förstå att det kan bli förseningar, men se då till när man sitter på tåget att man inte lider i alla fall. Har SJ hört talas om klimatanläggning, bussar är mycket mer komfortabla. Det är inte första gången jag sitter i en jävligt varm tågkupé!!

   På promenaden idag var hösttecknen klart framme, men visst är det färggrant och fint   Naturligtvis var mina två prickar med. Léon bar som vanligt plånboken på hemvägen.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin Karlsson - 24 januari 2014 00:17

Kom hem kl 8:30 från bruket och kände mig slut . Rastade mina två älsklingar och sen blev det sängen. Vaknade dock av att mobilen ringde, det var mäklaren som ringde och sa att hon har en köpare till mammas lägenhet.Känns skönt! !!firade med kaffe n...

Av Katrin Karlsson - 23 januari 2014 03:04

Kl är 02:30 och vi har startat upp blekeriet, för att om några timmar göra ett kontrollerat långstopp p.g.a. pannhaveriet. Lite trött, men vi håller varandra vakna jag och Inga-Lena. Skulle varit ledig idag (har jag ju berättat förut) men vad gör m...

Av Katrin Karlsson - 22 januari 2014 02:47

Ännu en dag som känns som om det är sista dagen av mitt liv. Sover dåligt efter mitt nattskift, ca endast 3 timmars sömn, och då vaknar jag av ångest, kramp och domningar i både händer och armar flera gånger under de 3 timmarna. När jag sen försöker ...

Av Katrin Karlsson - 15 januari 2014 00:59


CSI på tv, soffan är som en magnet, svår att slita sig från. Var dock tvungen att kvällsrasta vovvarna för en liten stund sedan. Gick och retade upp mig på små saker som att folk svinar ner i soprum, "lånar" sopen i trapphuset, tycker det är ok att t...

Av Katrin Karlsson - 12 januari 2014 23:11

Var inte speciellt upplagd för några äventyr idag, eftersom jag bara fått 4 timmars sömn i natt, men efter övertalning från Patrick så drog vi i alla fall iväg. Inom 4 timmar hade jag varit och solat på en ö i Vänern, badat i en varm källa på Isla...

Ovido - Quiz & Flashcards